Second day in Beijing♫

北京2日目!
今日は今回の旅3つ目の世界遺産万里の長城へいってきました。

北京からバスを乗り継ぎ約2時間。
さすが世界遺産。観光客がいっぱい。

万里の長城は想像以上に坂道や階段が急で、私たちは体力が必要でした。
1日かかっても全部歩けないそうです。さすが世界遺産

長城ではいろんな出店やおみやげ屋さんがあり、いろんな万里グッズがありました。
天気にも恵まれ、とても楽しい長城ツアーでした。



一方、万里の長城へ行かなかったゆーちゃんとゆかいな仲間たちは
胡同と天文博物館へ。

それぞれが北京を楽しんだあと、
夜は、洛陽でお世話になった殷さんと待ち合わせて一緒に食事へ。
また殷さんと一緒に食事が出来てとっても楽しかったです。

明日は朝からサマーパレスへ。楽しみです。


Second day in Beijing.
We went to Great Wall that is third world heritage for us.
It took about two hours from Beijing by bus.
There was fully a tourist because it was World Heritage.
The slope and the stairs of Great Wall were sharper than the imagination,
and physical strength was necessary for us.
It said not to be able to walk all even if it takes a day.
There were various branch shops and souvenir shop,
and many various goods in the Great Wall.
It was a very happy tour.
On the other hand, the people who did not go to Great Wall went to 胡同 and the Astronomical museum.
We met Ms.In indebted in Luoyang and we ate together at night.
We will go to summer Palace in the morning tomorrow. It will be the enjoyment.